În cazul în care o persoană consideră că dreptul său privind accesul la informaţiile de interes public a fost încălcat, aceasta se poate adresa cu reclamaţie administrativă conducătorului autorităţii sau instituţiei publice căreia i-a fost solicitată informaţia, în conformitate cu prevederile art. 21 alin. (2) din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 32-35 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, aprobate prin HG nr. 123/2002, modificată și completată prin HG nr. 478/2016. De asemenea, în cazul în care solicitantul se consideră vătămat în drepturile sale prevăzute de lege, poate depune plângere la secţia de contencios administrativ a tribunalului în a cărei rază teritorială domiciliază sau în a cărei rază teritorială se află sediul instituţiei sau autorităţii publice, aşa cum prevede art. 22 alin. (1) din Legea nr, 544/2001, cu modificările şi completările ulterioare, şi art. 36 din Normele metodologice ale Legii nr. 544/2001, aprobate prin HG nr. 123/2002, completată și modificată prin HG nr. 478/2016.
În unităţile Ministerului Afacerilor Interne (conform OMAI nr. 157 din 10 octombrie 2016), costurile serviciilor de copiere a documentelor, aferente unei operaţiuni tehnice de copiere, sunt următoarele:
a) actele normative care reglementează organizarea și funcționarea autorității sau instituției publice | |
b) structura organizatorică, atribuțiile departamentelor autorității sau instituției publice | |
c) numele și prenumele persoanelor din conducerea autorității sau a instituției publice și ale funcționarului responsabil cu difuzarea informațiilor publice | |
d) coordonatele de contact ale autorității sau instituției publice | |
e) audiențe | |
f) sursele financiare, bugetul și bilanțul contabil | |
g) programele și strategiile proprii | |
h) lista cuprinzând documentele de interes public | |
i) lista cuprinzând categoriile de documente produse și/sau gestionate, potrivit legii | |
j) modalitățile de contestare a deciziei autorității sau instituției publice în situația în care persoana se consideră vătămată în privința dreptului de acces la informațiile de interes public solicitate |
07.05.2020
26.04.2021
08.05.2022
30.04.2024